Визначення поняття та його історія
Концепція Web 2.0 останнім часом стала
однією з основних, навіть фундаментальних, засад розвитку Інтернету.
Власне термін "Web 2.0" був в
ужитку досить давно, але в сучасному розумінні почав використовуватися після
конференції 2004 року, присвяченій Web 2.0 (http://www.web2con.com), за
матеріалами якої Тім О'Рейлі опублікував першу і найпопулярнішу статтю
"Web 2.0", де вперше було надано визначення цього терміна, а також
наочно показано різницю між мережею першого та другого покоління. Автор дає
таке визначення: "Web 2.0 — це методика проектування систем, які шляхом
обліку мережних взаємодій, стають тим кращими, чим більше людей ними користуються.
Важливою рисою Web 2.0 є принцип залучення користувачів до наповнення і
багаторазового використання контенту".
Сьогодні термін "Web 2.0"
найчастіше пов'язують з так званими соціальними сервісами і мережами, які дають
змогу поєднувати людей у соціальні групи, швидко шукати однодумців і потрібну
інформацію.
Всесвітня мережа ще на початку 90-х
років сприймалася як система загальнодоступної інформації, яка складається з
набору мультимедійних об'єктів, пов'язаних за допомогою гіперпосилань — Web
1.0, який можна розглядати як "Інтернет тільки для читання". Іншими
словами, раніше Інтернет уможливлював лише пошук інформації та її читання, а
шляхів для взаємодії з користувачами або участі у створенні контенту було дуже
мало. Тим не менше, на той час це було саме те, чого бажали більшість власників
веб-сайтів: окреслення своєї присутності в Інтернеті, загальнодоступна
інформація про себе в будь-який час.
Окрім цього цим поняттям описують зміну
сприйняття Інтернет користувачами
(Вікіпедія) та традиційних Веб-сервісів, спонукали створення Веб 3.0,
Веб 4.0, Веб 5.0, Веб 6.66 та сприяли до переходу інформаційного суспільства, в
якому відбувається зв’язок між трьома компонентами: інформацією, цінністю нових
інформаційних технологій та соціально-структурними змінами в суспільстві. Ці
чинники приводять до необхідності спільного використання Інтернет-ресурсів.
Технології Веб 2.0, Веб 3.0 сприяли створенню нових версій використання
Інтернет, котрі надали можливість користувачам розміщувати власні матеріали в мережі
відповідно до різноманітних матеріалів, що стосуються навчально-виховного
процесу.
Вікіпедіа так трактує Веб 3.0. – це
концепція Інтернет, що передбачає синтез сильних сторін Веб 1.0. і Веб 2.0:
Інтернет-проекти, які об’єднують професіоналів, але побудовані за мережевим
поліцентричним принципом. Однією з версій трактовки Веб 3.0 є ідентифікація
його як Семантичної Павутини – це нова концепція розвитку Всесвітньої павутини
і мережі Інтернет, яка створена і впроваджується Консорціумом Всесвітньої
павутини (Вікіпедія). За іншим визначенням Веб 3.0 – концепція Менеджерів
знань. Відповідно до цієї концепції менеджер знань – це експерт конкретної
галузі, який приносить у співтовариство Веб 2.0 якісно відібрану інформацію
(Веб 1.0), тим самим позбавляючи користувача від пошуку та оцінки її.
Веб 4.0 – високоякісний контент і
сервіс, що створюються звичайними користувачами на технологічній платформі Веб
3.0. Користувачі Веб 2.0, Веб 3.0, Веб 4.0, Веб 5.0, Веб 6.0 мають
одержувати знання, необхідні для того, щоб упоратися з новим інформаційним
простором.
У той самий час доступність технологій
Веб розповсюджується на навчальний процес. Такі технології надають можливість
студентам у виборі індивідуального виду навчання, дослідження. Вони
передбачають спільні способи роботи та гарантії збереження авторських прав.
Перевагою технології Веб є можливість індивідуалізації навчального процесу
шляхом складання завдань та розширення діапазону знань зі спеціальності та в
середовищі Інтернет.Отже, технології Веб – це набір Інтернет-послуг та
тренувань, що надають рівне право голосу кожному користувачеві. Такі сервіси
дозволяють брати участь у різноманітних співтовариствах з метою одержання та
розповсюдження досвіду. Розповсюдження знань у середовищі Інтернет залежить від
функціонального використання браузера, який забезпечує особисту безпеку в
процесі роботи в Інтернет, постійно здійснюючи відправлення й одержання
інформації, її обробку.
Коментарі
Дописати коментар